De firma Six is verantwoordelijk voor het onderhoud en de herstellingen van de verwarmingsinstallatie en/of de waterverwarmer van alle woningen en appartementen die verhuurd worden door Woonstart.
Het is wettelijk verplicht om de verwarmingsinstallatie om de twee jaar te laten onderhouden. Woonstart zorgt ervoor dat het onderhoud van de verwarmingsinstallatie wordt uitgevoerd door de onderhoudsfirma SIX. Deze kost wordt verrekend via de huurlasten.
Naast het onderhoud is ook pechverhelping door de technische dienst van SIX inbegrepen.
Werkt jouw verwarming niet? Heb je geen warm water? Heb je een probleem met een lekkende kraan of sifon? Blijft je toilet doorlopen? Voor al deze technische problemen kan je de firma SIX contacteren. SIX is 24u/24u bereikbaar op het nummer 051 31 20 12 of via mail td@six.be

Wat kan je zelf controleren?
In sommige situaties kan je de problemen zelf oplossen. Controleer daarom volgende zaken voordat je naar SIX belt.
- Heb je prepaid (vroeger: Budgetmeter)?
Zo ja, Controleer dan eerst of er voldoende krediet op jouw kaart staat.
Bij andere problemen met Prepaid: Raadpleeg de handleiding (6.21 MB) "pdf"of contacteer Fluvius op het nummer 078 35 35 34. - Problemen met verwarmingsketel?
- Controleer in de zekeringkast of alle zekeringen aan staan.
- Controleer of de gaskraan open staat.
- Controleer of er voldoende druk is op de verwarmingsketel. Is de druk lager dan 1,5? Vul dan de ketel bij.
- Problemen met de thermostaat?
Staat de thermostaat aan? Controleer of de batterijen van de thermostaat niet leeg zijn. Je dient deze zelf te vervangen indien nodig.